Alla inlägg under september 2012

Av Ulrika - 18 september 2012 13:07

I söndags hade jag och oskar våran tre års dag. Jag är så snurrig så jag kom inte ens i håg den. För tre år sen hade jag flyttat i från mamma och pappa jag var 16 och 20 mil hemifrån och jag träffade den mest underbaraste personen någonsin och nu då tre år senare så väntar vi barn och har köpt hus. Känner mig så otroligt lycklig lottad

Får skiva mer sen väntar på att frysmannen skall komma och fixa frysen :)

Av Ulrika - 14 september 2012 22:01

Åhh det är så härligt med hösten för löven får så vackra färger det är kyla i luften helt underbart. Jag gillar höst och vintern jag gillar det kalla vädret och snön. Sen så ogillar så klart isbanor och slasket men det får man stå ut med. I går så va det hela 4 grader innan jag gick och la mig. Tänk det va inte länge sedan vi firade midsommar och nu e hösten kommen :)

Aja nog om min höst filosofi och åter till uppdatering av den senaste dagarna. Jag skulle ju till tandläkaren i onsdags men dem ville inte ha med mig och göra xD för dem ringde och fråga om dem fick boka om tiden. Ja sa absolut inga problem detta har aldrig hänt mig innan. Ena tabdläkaren va la sjuk så det blev mer jobb för den andre jag förstod att det va stressigt så jag lät positiv och sa att det inte va några bekymmer. Jag kan ju säga att hon lät väldigt lättad över det , det kändes som jag gjorde en godgärning.

Förövrigt mår jag bra är lite trött bara för biffen har inte slutat pipa sen hm kom lite för nära sissi härom dan hon är i det stadiet då hanarna blir som galna så i natt får han sova med taxen och den andra jämten så hoppas vi på lite sömn. På tal om trevliga saker fick jag uppleva detta många har berättat att de upplevt under deras graviditet, och detta är va som hände jag hade gjort ordning min frukost och jag slog på en film och skulle njuta av morgonen. Jag va hungrig och såg fram emot lite mat jag åt lite och helt plötsligt när jag hade munnen full med risifrutti kände jag att detta funkar inte längre. Jag greps av panik ja spottade ut maten och fick springa med eld i röva till toan där jag spenderade 20 min med magsyra och ulknigar. Det va så konstigt man va hungrig ena sekunden man hinner knappt äta innan det helt plötsligt är uppe i magmunnarna och cirkulerar och ska ut igen obehaglig upplevelse.

Av Ulrika - 11 september 2012 19:36

Dess två senaste dagarna har jag haft fullt upp med bullbak, smörgås tårter , lingonsylt, äpplenas och en vanlig tårta det känns som om jag har bott i köket och i mon ska man till tandläkaren det va nästan tre år sen jag var där sist. Ska på peka att jag vill att dem tar ut mina visdoms tänder. För jag har verkligen haft problem med dem. På tal om problem något annat jag har problem med är att ta mig upp från trappor sängar och soffor asså riktiga problem hahah det gör ont och det är bara jobbigt men det är ju 12 veckor kvar sen är det dags.

Nä nu ska jag se på tv puss på er <3

Av Ulrika - 7 september 2012 14:42

I går åkte jag och babe till gekås vi köpte lite barnkläder och vi hittade även en skötväska super nice ju :D. Biffen fick sig också ett ben som kommer hålla han sysselsatt en tid framöver. Det känns i kroppen att man har varit där fast det gick fort bara för att det inte var något folk där. Nästa gång vi åker dit så ska vi försöka köpa lite mer saker till huset. Jag längtar tills jag flytta för det skall bli så mysigt att fixa en barnkammare. längtan är stor :D.


En supernöjd Biffen. Kolla hans galna blick hahah

 




Min fina skötväska från Gekås :D


     

Av Ulrika - 7 september 2012 12:30

Ska hänga upp tvätten nu sen så ska jag dammsuga lite så det är gjort. Det blir nog bara att ta det lugnt och mysa med älskling hela helgen hittade lite mys bilder på Biffis  aja detta va ett kort menigslöst inlägg puss


     


En liten mys bild på Sissi med :D



 

Av Ulrika - 5 september 2012 18:00

Ja som rubriken säger jag är en finnig flodhäst. Jag är helt ograciös när jag försöker ta mig upp och ner från sängen, soffan eller i trappor och i bland får man stanna mitt i en trappa för en liten paus. Finnar har jag också har aldrig haft så mycket som jag har nu.

I dag har jag legat och plågats med min ömma hals. Jag har försökt filma när bebisen sparkar med, men så fort man har slagit på kameran så har det slutat Det är så typiskt. Nä nu låter det som att nån av hundarna äter chips detta måste undersökas så jag smyger ner. Vi hörs puss :)

Av Ulrika - 4 september 2012 14:56

Ja här sitter man med ont i huvudet, halsen, täppt i näsan och feber. Jag är riktigt seg men då passar det bra med att slappa framför skilda världar. Men full rulle i magen är det i alla fall det är härligt men det är bara 3 månader kvar sen har jag den lille i min famn <3.

Nä nu måste jag ta en runda med alla vovvar men man får tänka på vad man gör med dem för tikarna löper och hanarna vill slita biffen i stycken Hahahah puss på er <3

Av Ulrika - 1 september 2012 17:39

Jag har inte haft någon tid alls för att va inne på bloggen här nu i veckan. Det har vart fullt upp med flytten och at städa ur lägenheten. Jag kände att jag är glad att vi blev klara i torsdags för jag hade inte orkat en dag till. Är fortfarande lite mör i kroppen känner mig nästan som en kött bit som kokat lite väl länge så att en faller i sär vid beröring. 



I går åkte vi upp till Göteborg för att hälsa på mamma och pappa vilket är jätte kul, har saknat dem så. Ibland så glömmer jag bort varför jag lämnade GBG från första början men jag kommer sedan på det fort igen när man ser någon man känner från typ sin gammla paralell klass för då ser man att dessa personer är fortfarande lika omogna och deras liv rinner ner från en bergskant.

Tänk jag ska bli mamma och dem ''coola'' killarna från min gammla skola snattar fortfarande marabu från hemköp.



Jag längtar otroligt mycket tills jag får min lille jag insåg nyss att det är faktiskt inte så långt kvar :O kommer man hinna fixa ordning tills den lille kommer är så otroligt orolig att jag inte kommer klara uppgiften som mamma 

men jag vet innerst inne att jag kommer bli en skit bra mamma.


bye 4 now :D

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

kärlek


Ovido - Quiz & Flashcards